torstai 28. toukokuuta 2015

Lukioon valmistavan kurssin terveisiä III

Minun näkemys valmistavista opinnoista

Lukioon valmistava koulutus on positiivinen ja antoisa. Suosittelen kaikille eteenpäin pyrkiville, joilla on halua menestyä opinnoissa kansalaisuudesta riippumatta. Opiskelut antavat laajan pohjan opintoihin, esimerkiksi englannin kieltä, matematiikkaa, suomen kieltä, elämänkatsomusta, historiaa joka oli todella mielenkiintoista, lisäksi opintoihin kuuluu paljon muita aiheita kuten kulttuuria, käyntejä museoissa ja teatterissa.

Opinnot on jaettu jaksoihin, joiden päättymä on koejakso, kokeesta saa arvosanan tai numeron.

Tämä jälkeen alkaa aina uusi jakso, näin säilyy mielenkiinto opiskeluun, eikä tylsisty opintoihin, vaikka tehtävät ovat olleet minulle välillä vaikeita. Koska olen maahanmuuttaja ja joudun hakemaan tietoa paljon enemmän, kun en ymmärrä aina kaikkia asioita.

Olen kuitenkin selvinnyt kokeista omasta mielestäni kohtalaisen hyvin.

Suosittelen toisillekin maahanmuuttajille tätä valmistavaa koulutusta. Siitä on vain positiivista hyötyä, mutta pitää olla ahkera, minulle opinnot ovat olleet antoisia kuukausia.

Opettajat ovat positiivisia ja hyvä ammattilaisia, jotka kohtelevat oppilaita tasavertaisina.
Tämä on minun näkemys opinnoista kirjoittajana.

Kunnioittavasti. N.G



Ps. Minä olen Nishteman. Minun äidinkieleni on kurdi. Olen asunut Suomessa noin 4 vuotta. Tällä hetkellä opiskelen LUVA-kurssilla, mutta myös opiskelen valmistavalla Kampaamo-parturi -kurssilla.

Yritän aina mielelläni mennä eteenpäin kaikissa asioissa Suomessa. Olen aktiivinen, itsevarma ja luotettava, mikä on todella tärkeää elämässä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti